När Bredband2 i går redovisade sin kvartalsrapport för Q3 2013 var beskedet positivt och vd Daniel Krook berättar om att expanderingen inom bolaget nu är i full gång inför nästa år.
En positiv utveckling vi ser är att företagssidan växer och blir en allt större del av bolaget. Vi närmar oss nu 30 procent av den totala verksamheten och vårt mål är att öka ytterligare, säger Daniel Krook till Telekomnyheterna.
TN: Hur vill ni att fördelningen mellan privat och företag ska se ut, vilken är den eftersträvande procentsatsen?
En logisk ambition, på längre sikt, är att privatsidan och företagssidan ska bli lika stora, säger Daniel Krook.
Resultaten för det tredje kvartalet 2013 ligger i linje med Bredbands2:s utvecklingsplan och nu flyttas perspektivet fram till 2014.
Just nu jobbar vi intensivt med de förstärkningar som ska lyfta bolaget ytterligare nästa år. Vi har en omfattande rekryteringsprocess där vi anställer tio nya säljare och vi har lanserat en ny varumärkesprofil och kommunikationsplattform. Men som sagt, att företagssidan växer är en positiv trend med en ökad försäljning som på sikt kommer att leda till en starkare bruttomarginal, avslutar Daniel Krook.