NYHETSARKIVET
22 nov 2013 12:08
Här är uppförandereglerna som ska öka kundnöjdheten
Med hjälp av en åttapunkters lista på regler ska den svenska telekombranschen försöka komma till rätta med den minskande kundnöjdheten inom branschen. Listan, som har tagits fram av Telekområdgivarna tillsammans med ett antal operatörer understryker vilken information konsumenten ska få i samband med att avtal ingås.

”Uppförandereglerna talar tydligt om vilket ansvar operatören har när de ingår avtal med en konsument. Det gäller också för de återförsäljare som operatören använder. Som operatör kan man visa ett ansvarstagande mot sina privatkunder genom att vara med i Telekområdgivarna. Oavsett om en operatör är med eller inte bör uppförandereglerna följas för att undvika missnöjda kunder”, säger Mattias Grafström vd på Telekområdgivarna, i en presskommentar.

De operatörer som samarbetar och finansierar Telekområdgivarna är: Alltele (Megaphone), Boxer, Bredbandsbolaget, Com Hem, Glocalnet, Götalandsnätet, Hi3G (3, Hallon), Tele2 (Comviq), Telenor, TeliaSonera (Telia, Halebop) samt Universal Telecom.

Uppförandereglerna finns att läsa här: http://telekomradgivarna.se/Dina-rattigheter2/Regler--beslut/God-sed/Uppforanderegler/
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108