NYHETSARKIVET
2 dec 2013 12:22
Com Hem ökade medieinvesteringarna med 136,6% i oktober
Com Hem var den operatör som lade mest pengar på reklam under oktober månad. Det visar statistik från Sifo Reklammättningar, som Dagens Media refererar.

Om man ser till reklaminvesteringar oavsett bransch kommer Com Hem på tredje plats med sina 49,0 miljoner kr i reklaminvesteringar (20,7 miljoner kr oktober 2012). För Com Hems del innebär reklaminvesteringarna i samband med TiVo-lanseringen en ökning med 136,6 procent jämfört med motsvarande period förra året.

Här är de största reklaminvesteringarna bland telekomoperatörerna under oktober månad i år (oktober 2012 inom parentes):

Com Hem 49,0 Mkr (20,7 Mkr)
Telia 43,5 Mkr (59,7 Mkr)
Telenor 40,3 Mkr (36,8 Mkr)
3 37,6 Mkr (29,3 Mkr)
Tele2 exkl Comviq 27,3 Mkr (17,0 Mkr)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108