NYHETSARKIVET
5 dec 2013 11:43
TeliaSonera International Carrier storsatsar på reklamkampanj
TeliaSonera International Carrier ska göra något så oväntat som en stor reklamkampanj i Nordamerika. Anledningen är den storsatsning som operatören gör på 18 500 km nya fibernät i USA.

Huvudmålgruppen för kampanjen är contentproducenter i USA (exempelvis streamingtjänster, online gaming och sociala media). Deras tjänster kräver stabil och säker uppkoppling. Och utvecklingen har också fått internettrafiken att explodera: som exempel kan nämnas att Netflix står för cirka 30 procent av hela internettrafiken i USA vid vissa tidpunkter på dygnet.

Enligt Hilanders, som gör kampanjen åt TeliaSonera, så bryter kampanjen ny mark i carrierbranschen genom att fokusera på slutanvändarna istället för tekniska fördelar. Basen är en film där TeliaSonera International Carriers kunder får möta sina framtida användare som berättar om sina framtida digitala vanor. Vanor som bara kan möjliggöras av en sak: snabb, säker fiberuppkoppling.

Här kan du se Telias kampanjsida och film: http://www.teliasoneraic.com/Our-network/Future-demands.html
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108