Förvärvet av Phonera ska ses som ett komplement till den befintliga företagsverksamheten på Com Hem. Det säger Stefan Trampus, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem, till Telekomnyheterna.
Vi drog igång vår företagssatsning med huvudinriktning mot företag med noll till tio anställda, i somras. Som ett led i en satsning på ett nytt område så faller det sig naturligt att titta på förvärv för att skapa en kickstart, säger Stefan Trampus.
Totalt handlar det om 58 000 kunder som följer med i förvärvet och inte minst ger Phoneras kundbas en kickstart när det gäller kundföretag med mer än tio anställda.
Den här affären är en bra matchning för oss samtidigt som Phonera har en hög kvalitet, vilket inte minst har bevisats av att de kommit i topp på SKI:s branschmätningar, men även att de är lönsamma. Vi ser en stor möjlighet till synergier mellan Com Hem och Phonera. Varumärket Phonera kommer att leva kvar och bolaget kommer att stanna kvar med huvudsäte i Malmö med Robert Öjfelth som vd för verksamheten, säger Stefan Trampus.