Telia vill göra sin TV-tjänst tillgänglig även i andra bredbandsnät än bara det egna. Det framgår av en intervju med vd och koncernchefen Johan Dennelind i dagens utgåva av Svenska Dagbladet.
Ett exempel är vår TV-satsning, där vi har ett erbjudande som är begränsat till våra bredbandskunder. Det tror jag att vi måste se över. Prissättningen är en annan utmaning. Jag tror att vi kan få ut mer av det vi gör mot kund i dag, svarar Johan Dennelind på frågan om hur han ska få fart på den svenska tillväxten.
Johanna Berlinde, chef för media och underhållning på TeliaSonera, vill dock inte ge några ytterligare detaljer när Telekomnyheterna frågar om planerna.
Vi utvärderar kontinuerligt vårt erbjudande, men jag kan inte specifikt uttala mig om några förändringar i dagsläget. 2013 var ett fantastiskt år både tillväxtmässig och när det gäller kundnöjdhet och vi kommer alldeles säkert att göra nya saker under 2014, men vad och när får jag återkomma om, säger Johanna Berlinde till Telekomnyheterna.
Under de första tre kvartalen förra året ökade antalet TV-abonnenter hos Telia med 41 000 från 580 000 vid årsskiftet till 621 000 vid utgången av september månad.