Jesper Hedblom, marknadschef för Bredbandsbolaget, har valt att lämna Telenor efter sex år inom den svenska koncernen. Linda Asplund, ansvarig för New Business & Strategic Portfolio, har utsetts till ny marknadschef.
Det är med dubbla känslor jag lämnar. Jag har haft flera roliga och utmanande år inom Telenor och Bredbandsbolaget och lärt känna många fantastiska personer. Med det uppdrag jag anställdes för är till stor del avslutat i och med stängningen av Agenda 2013. Tillsammans med daglig pendling har jag under en tid funderat på vad jag ska göra härnäst i livet och bestämt mig för att prova något nytt, säger Jesper Hedblom i en kommentar och fortsätter:
Allra mest kommer jag att sakna alla kompetenta och erfarna kollegor som jag har haft förmånen att arbeta med. Jag är övertygad om att ni på ett utmärkt sätt kommer att ta vidare de viktiga initiativ som just nu pågår inom ramen för Agenda 2016.
Linda Asplund, ansvarig för New Business & Strategic Portfolio, och en del av Broadband & TV:s ledningsgrupp, tar över ansvaret som marknadschef för Bredbandsbolaget och får även ansvar för Marketing i den nya organisationen som affärsområdet presenterade i dag. Hon fortsätter också som chef för sitt befintliga ansvarsområde som ligger inom Marketing.
Jesper Hedblom började som ansvarig för produktledning inom dåvarande Telenor Konsument för varumärkena Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet innan han tog rollen som marknadschef för Bredbandsbolaget.
Jesper Hedbloms sista arbetsdag på Telenor var den 14 februari.