Nicholas Högberg, Sverigechef på 3, är ödmjuk inför den tillväxt operatören kunnat uppvisa på den svenska mobilmarknaden de senaste tio åren.
Det är värt att komma ihåg att 3 betraktades med en massa skepsis första åren. Vårt lågprisvarumärke Hallon som vi lanserade för 6 månader sedan har fler kunder i dag än 3 lyckades locka till sig under hela det första verksamhetsåret, så vi kan väl konstatera att vi är ett annat företag i dag, säger Nicholas Högberg till Telekomnyheterna och fortsätter:
Sedan är jag inte säker på att vi rakt av tagit Tele2:s kunder. Vi har nog tagit kunder från alla de andra operatörerna, spritt under olika perioder, och haft ett positivt nettoinflöde från alla dem andra under en längre tid.
Trots att 3 nu funnits på marknaden i ett decennium ser de sig fortfarande som något av en rookie, menar han.
Vår styrka är nog också att vi fortfarande ser oss som nybyggare och försöker vara så innovativa vi kan. Vi har varit först med mycket, som att välkomna IP-telefoni, mobilt bredband, musik i mobilen, TV i mobilen och först med 3G. Det har många kunder uppskattat. På samma vis har vi omfamnat den nya datatrafiken, säger Nicholas Högberg.