I och med Com Hems nya chefsutnämningar med Anders Nilsson som ny vd och britten Jon James som operativ chef, så befäster bolaget sin satsning på TV-tjänster. Rekryteringarna innebär att bolaget nu har en tung TV-man i form av Andrew Barron som styrelseordförande och två tunga TV-män som leder den operativa verksamheten. Men frågan är om det räcker för att ändra den marknadsutveckling som råder, där traditionell TV tappar mot OTT-tjänster som Viaplay, Netflix och HBO.
Bara under det senaste året har Com Hem trots sin storsatsning på TiVo - tappat kunder varje kvartal. Under de två senaste åren har operatören tappat 61 000 kunder ner till 597 000 digital-TV-kunder och är därmed nere på samma kundnivå som man hade 2010. Detta samtidigt som antalet bredbandskunder stadigt ökar.
Så frågan är nu om Com Hem satsar på rätt häst när man går all in på en marknad som är under hård press.
Mats Sjödin
Chefredaktör Telekomnyheterna