NYHETSARKIVET
6 mar 2014 12:16
Svårare nå operatörernas kundtjänster enligt Telekområdgivarna
Det är allt svårare för konsumenterna att nå operatörernas kundtjänster. Det konstaterar Telekområdgivarna i samband med att de nu har sammanställt statistiken för förra årets ärenden.

Under 2013 ökade andelen konsumenter som är missnöjda med tillgängligheten till operatörernas kundtjänster med 82 procent, jämfört med föregående år.

”En starkt bidragande orsak till detta är ett antal små operatörer som med tveksamma säljmetoder hävdar att avtal ingåtts. Konsumenter som kontaktat Telekområdgivarna har framförallt klagat på att de haft svårt att komma fram till dessa operatörers kundtjänster för att försöka lösa de problem som uppstått”, skriver Telekområdgivarna.

Under 2013 fick organisationen in 8 108 ärenden, 2,5 procent mer än året innan, och den näst högsta siffran sedan organisationen startades år 2006.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108