NYHETSARKIVET
14 mar 2014 11:33
Detta är kunderna Telenor hoppas locka till sig med nya varumärket Vimla
Vimla ska rikta sig till en svårflörtad, egensinnad målgrupp som Telenors varumärke inte når. Johan Littorin, chef för Vimla, berättar för Telekomnyheterna vilken denna målgrupp är.

– Den målgrupp Vimla riktar sig till är en målgrupp på framfart som skiljer sig från de kunder mobiloperatörer vanligtvis når. Det är en målgrupp som är engagerade och vill vara med och påverka. De lyssnar inte på den traditionella reklam de matas med, utan vill hellre själva söka upp relevant information genom rekommendationer från sina vänner eller i diskussionsforum som Flashback, säger Johan Littorin.
Han fortsätter:

– De lockas inte heller av de traditionella erbjudandena som operatörerna erbjuder, som att binda upp sig på ett abonnemang bara för att få en telefon på köpet. Med Vimla vill vi därför erbjuda dem ett abonnemang utan bindningstid där vi har ett eget forum där vi släpper ordet fritt och skapar öppna diskussioner om allt möjligt.

TN: Utöver ert egna forum, kommer ni arbeta mycket med sociala medier?

– Sociala kanaler som Twitter och Facebook är naturligtvis extremt viktiga, men vi hoppas kunna locka medlemmarna till att mötas i vårt forum, säger Johan Littorin och fortsätter:

– Därtill kommer vi att ha ett belöningssystem för de som sprider ordet vidare om Vimla. För varje ny medlem som du tipsar får du rabatt och du kan komma ända ner i 0 kronor i månadsavgift och du tipsat tillräckligt många. På samma vis kan du få rabatt om du kommer med egna idéer som genomförs om hur vi kan göra Vimla ännu bättre.

Sedan beta-versionen av Vimla släpptes den 12 februari i år har kunder kunnat beställa abonnemang. Du hittar mer information på Vimlas hemsida www.vimla.se.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108