NYHETSARKIVET
14 mar 2014 11:34
Lågprisvarumärket Vimla ska rikta sig till en målgrupp Telenor inte når
Som Telekomnyheterna kunde avslöja i går har Telenor nu gett sig in i lågprisvarumärkesmarknaden på mobilsidan med det nystartade abonnemanget och varumärket Vimla, som ska locka till sig en kundgrupp operatören hittills inte lyckats nå.

– Vi har gjort gedigna marknadsundersökningar och kunde där se att det finns en tydlig målgrupp som Telenor i dagsläget inte når. Vimla ska rikta sig till denna målgrupp som en ny mobiloperatör som bara finns online, berättar Johan Littorin, chef för Vimla, för Telekomnyheterna.

En beta-versionen har varit uppe sedan den 12 februari i år och sträcker sig till slutet av mars, då en traditionell lansering kommer att ske. Men enligt Johan Littorin kommer vi inte se TV-reklam eller tunnelbanestationer tapetserade med Vimlas varumärke.

– Vi väljer att inte göra reklam på samma sätt som andra operatörer, utan i stället väljer vi att lägga dessa investeringspengar på våra kunder, eller medlemmar som vi kallar dem.

TV-N: Ni kommer att lansera ”på riktigt” i månadsskiftet mars/april. Hur kommer vi att märka av denna lansering om ni inte satsar på traditionell marknadsföring?

– Vi kommer inte att köpa breda media som våra konkurrenter och marknaden i övrigt, men jag kan säga så mycket som att det kommer att märkas när vi kör ut det på riktigt, säger Johan Littorin hemlighetsfullt.

Att använda Vimla kostar 200 kr per månad och då ingår fria samtal, sms, mms och 1 GB data i 3G-hastighet. Ytterligare data kostar 60 kr/GB.

Vimlas hemsida finns att besöka på www.vimla.se.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108