NYHETSARKIVET
10 apr 2014 12:11
Telia bäst och 3 sämst i kundservice- och bemötandemätning
Telia är bäst och 3 är sämst på service inom telekom. Åtminstone om man ska tro den undersökning som ServiceScore har gjort kring hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service.

Anmärkningsvärt i undersökningen är att Comviq anses ha bättre service än moderbolaget och premiumvarumärket inom koncernen, Tele2.

Att 3 får sämst betyg i branschen tycker bolagets Sverigechef Nicholas Högberg är allvarligt.

– Vi ser tydligt hur våra kunder upplever att vi ger bättre och bättre service och vi tar detta på största allvar och kämpar för nöjdare kunder dagligen. Det pågår ett antal initiativ internt för att vi ska bli bättre. Är man kund hos 3 ska man kunna förvänta sig god service och tydligt är att har vi en del att jobba på, vilket vi också identifierat, säger Nicholas Högberg till Telekomnyheterna.

För tredje året i rad är telekom den bransch som anses ha sämst kundbemötande och service. Sammanlagt har 19 olika branscher mätts.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108