Telenor ska nu byta ut sitt svarta tema i marknadsföringen mot reklamfilmer med payoffen Telenor älskar kommunikation. Enligt ett pressmeddelande i dag är kampanjen startskottet på ett längre strategiskt arbete som har tagits fram tillsammans med reklambyrån Garbergs.
Telenor som varumärke är relativt ungt på den svenska marknaden. Det är bara två år sedan allt rött blev blått. Nu blir vi tydligare bland annat genom att skapa ett enhetligt reklamspråk som tar sin utgångspunkt i att vi älskar kommunikation. Vi vill ta ett större grepp om begreppet kommunikation och hjälpa människor att kommunicera bättre inte bara med hjälp av våra produkter och tjänster utan även på andra sätt i vardagen, säger Annica Elmehagen, kommunikationsdirektör på Telenor Sverige, i pressmeddelandet.
TV och webb är huvudmedier för kampanjen. Den första filmen Telenor älskar kroppslig kommunikation handlar om kroppsspråk. Parallellt ligger banners på nyhetssajter som aftonbladet.se och di.se, men också på rekryterings- och dejtingtjänster. Banners ska driva trafik till kampanjwebben där man kan lära sig mer om kroppsspråk. Dra i mungipor eller ögonbryn på modellen och få tips om vad olika ansiktsuttryck eller ofrivilliga ögonrörelser betyder i klarspråk.
Reklamfilmerna kommer att visas i TV3, TV4, kanal5, TV 6, kanal 9, Discovery, MTV och TV4 fakta. De kompletteras med utbudsannonser i print. Kampanjen startar vecka 16.