NYHETSARKIVET
16 apr 2014 12:16
PTS: Telia har fått flest klagomål om avbrott och täckning
I rapporten Konsumentklagomål på telefoni och bredband kvartalsrapport januari-mars 2014 som Post- och telestyrelsen nu presenterat, framgår att Telia är den operatör som fått flest klagomål från konsumenter gällande både avbrott och när det kommer till täckning.

Majoriteten av de klagomål från konsumenterna som gäller avbrott rör enligt PTS rapport fast bredband och fast telefoni och handlar bland annat om driftsavbrott. Telia har fått överlägset flest klagomål gällande avbrott under årets första kvartal, elva stycken. Den namngivna operatör som fått näst flest är AllTele med tre stycken.

Även när det kommer till täckning är Telia den operatör som flest konsumenter klagat på. Telia fick sju stycken klagomål, medan Tele2 som fick näst flest registrerade tre stycken. Både Telenor och Comviq fick under perioden två klagomål var på täckning, medan 3 fick en. De klagomål som rör täckning är enligt PTS för mobila tjänster. Detta tror myndigheten delvis beror på den uppmärksamhet som riktats mot frågorna i media.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108