NYHETSARKIVET
29 apr 2014 11:56
Telekom och TV kvar i botten när konsumenterna rankar problem
Tjänster inom telekom och TV fortsätter att vara de mest problematiska när konsumenterna rangordnar sina upplevelser av att handla inom olika marknader. Det framgår av Konsumentverkets årliga rapport Konsumentrapporten 2014, som presenteras i dag.

Absolut sämst är, precis som förra året, fast telefoni, men även TV-abonnemang, Internet och mobiltelefoni finns bland de sju marknader som ligger längst ner i Konsumentverkets KMI-lista.

En viktig faktor till det låga förtroendet för de telekomrelaterade branscherna är att de är väldigt otydliga om vilka rättigheter kunderna har om det skulle uppstå problem.

Resultaten bygger till största delen på Konsumentverkets webbpanelundersökning, den så kallade Konsumentmarknadsundersökningen (KMU), som genomfördes hösten 2013. Man har även analyserat andra källor, till exempel statistik gällande klagomål från kommunal konsumentvägledning, Allmänna reklamationsnämnden med flera.

Hela Konsumentrapporten 2014 finns att ladda hem här: http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%c3%a4lla%20och%20ladda%20ner/rapporter/2014/Konsumentrapporten-2014-kov.pdf.pdf
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108