NYHETSARKIVET
30 apr 2014 11:28
Ume.nets lagg-reklam mest visade Youtube-klippet i USA
Ume.nets reklamfilm, för att lyfta fram det nya varumärket och logotypen, har blivit en viral succé. Efter att filmen lades upp på Youtube i söndags har filmen visats närmare 3 miljoner gånger och är just nu det mest sedda Youtube-klippet i USA. Det ska jämföras med den förra reklamfilmen från Umeå Energi: Sol, vind och norrländska vatten, som på en månad har visats 1 124 gånger.

– Jag har nypt mig själv i armen ett antal gånger under det senaste dygnet, säger Mats Berggren, vd för Ume.net, till Telekomnyheterna.

Under gårdagen var filmen som bäst femma på Reddits topplista över mest omtalade klippen, den låg på förstasidan hos de stora internationella sajterna Mashable.com och Engadget.com.

Att filmen skulle få ett sånt genomslag hade nog knappast någon vågat drömma om. Inte minst som filmen har gjorts för att visas på TV4 Västerbottens lokalsändningar, med kanske bortemot 50 000 potentiella tittare.

– Filmens syfte är att lyfta fram det nya varumärket som vi har tagit fram för att lämna Umeå Energis grafiska profil, säger Mats Berggren.

Här kan du se Umenets reklamfilm: www.levamedlagg.se
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108