NYHETSARKIVET
6 maj 2014 11:53
Så här motverkar Comviq bedrägerier vid mobiltelefonutlämningar
Så här sker ett utlämningsförfarande, steg för steg, enligt Comviqs nya system med bankkortslegitimering.

- Utlämningsombudets personal begär giltig legitimation från personen som vill hämta ut telefonen. Legitimationen kontrolleras så att den hör till kunden samt med en UV-ljuskontroll.

- Kunden uppmanas betala 2 kronor med bank- eller kreditkort. PIN-köp krävs, köp genom signering är ej möjligt.

- Butikspersonalen kontrollerar att namn på använt bank-eller kreditkort överensstämmer med namn på den uppvisade legitimationen.

- Personalen kan lämna ut kundens telefon.

- Säkerhetsbeloppet på 2 kronor dras av på kundens första faktura så att den ökade säkerheten inte belastar kunden.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108