NYHETSARKIVET
7 maj 2014 11:59
Ume.nets reklamfilmssuccé slår Zlatans Volvo-reklam
Ume.nets reklamfilm, för att lyfta fram det nya varumärket och logotypen, har blivit en sådan succé att den nu gått om Zlatans omtalade reklamfilm för Volvo i antalet visningar. Efter att filmen lades upp på YouTube i förra veckan har filmen visats närmare 4,8 miljoner gånger.

– Nu har vi precis passerat Volvos film med Zlatan gällande antalet visningar på YouTube. Zlatanfilmen släpptes den 25 januari och vår den 27 april, säger Mats Berggren, vd Ume.net, till Telekomnyheterna.

Reklamfilmen har legat på Reddits topplista över mest omtalade klippen, liksom på förstasidan hos de stora internationella sajterna Mashable.com och Engadget.com.

Här kan Du se Ume.nets reklamfilm:
www.levamedlagg.se
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108