TeliaSonera inleder ett partnerskap med Zound Industries, det svenska start-up företaget som erbjuder designade ljudtillbehör, och investerar samtidigt i en 7 procents ägarandel i bolaget till ett pris om 30 miljoner kronor. Det meddelade TeliaSonera i dag.
Partnerskapet med Zound Industries ska göra det möjligt för operatören att tillsammans med sina mobiltelefonabonnemang erbjuda tillbehör som hörlurar, högtalare och mobilskal.
Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse när de använder våra tjänster och musik är en viktig del i detta. En bra kundupplevelse kräver inte bara bra täckning och hög kvalitet på prylarna som används, men också funktionella tillbehör som Zound Industries snygga hörlurar och överlägsna kvalitet på högtalare, säger Lars Roth, chef för den nya enheten Innovestments på TeliaSonera och fortsätter:
Genom att investera i Zound Industries tar vi nästa steg i vår strategi att arbeta med partnerskap för att erbjuda våra kunder det senaste och snyggaste för att få ut maximalt av den uppkopplade livsstilen.
Partnerskapet ger också tillgång till Zound Industries olika varumärken Urbanears, Marshall, Coloud och Molami. Tillbehören från Zound Industries säljs idag i 20 000 butiker på 95 marknader.
Attraktiva erbjudanden driver trafik till våra butiker. Vi har stor erfarenhet av att arbeta med vårt partnerskap med Spotify och vi har nu tagit nästa steg genom att investera i ett innovativt företag som gör det möjligt för TeliaSonera att vara först med de senaste trendiga och funktionella tillbehören. Tillsammans kommer vi också att utveckla produkter exklusivt för TeliaSoneras varumärken, avslutar Lars Roth.