Alltele meddelar i dag att man går vidare med sin elsatsning, som man inledde på prov i höstas. Framförallt anser man att eltjänster är ett bra sätt att stärka banden och lojaliteten mellan företaget och slutkunden.
Som ett led i satsningen har Alltele köpt 49 procent i det relativt nystartade elbolaget Anova, som har som mål att vara Sveriges renaste och klimatsmartaste elbolag.
Den enda årsredovisningen som har lämnats in till Bolagsverket gällande Anova Energi avser 2012 och då omsatte bolaget 1 000 kr och redovisade en förlust på 955 000 kr.
Investeringen i Anova gör att Alltele indirekt kan bredda sin produktportfölj och arbeta aktivt med korsförsäljning på fler plan än renodlade telekomtjänster. Våra tidigare tester har visat att det finns ett stort intresse från våra kunder att byta elleverantör och tillsammans med Anova kan vi skapa och paketera elprodukter som tilltalar våra kunder. Genom målmedvetet arbete, lyhördhet för marknadens behov samt en förmåga att skapa en unik position har Anova en spännande framtid framför sig och skall på lång sikt generera en bra avkastning för våra aktieägare, säger Paul Moonga, vd för Alltele, i en presskommentar.