Efter att Sveriges Televisions nyhetsprogram Rapport i söndags tog upp de oetiska säljmetoder som Tele2:s återförsäljare Opisales använt sig av bryter nu Tele2 sitt samarbete med säljbolaget.
Enligt Rapport har Opisales säljare bland annat lovat sex månader gratis med Tele2 utan att tala om att det förutsätter ett byte av fast abonnemang.
Vi har samarbetat med Opisales i ungefär ett år och det har gått bra ända till den senaste tiden, då vi har fått en del klagomål på deras säljmetoder. Därför har vi nu avbrutit samarbetet med dem, säger Thomas Ekman, privatmarknadschef på Tele2 i Sverige, till Telekomnyheterna.
Nu fokuserar Tele2 sin canvasförsäljning till The Phone House och Eventia.
Under förra året hade vi betydligt fler säljbolag när det gäller canvasförsäljning, men nu har vi valt att minska ner det till två bolag. Canvasförsäljning är en bra metod att träffa kunderna, men den kräver mycket av säljarna, som måste informera om villkoren på ett tydligt sätt, säger Thomas Ekman.