Telias unika samarbete med Spotify om ett familjeabonnemang på den populära musiktjänsten tycks inte har gått felfritt fram. Det är framförallt kunder som har haft sina Spotify-konton kopplade direkt till musiktjänsten och inte via Telia, som konverteringen till familjekonton inte har fungerat så enkelt som de borde.
Om kunden redan har ett Spotify-konto så går det i dagsläget inte att automatiskt lägga in det i familjekontot.
Det är ett förhållandevis litet problem, som i går eftermiddag bara hade drabbat tolv kunder och dessa har vi hanterat genom manuell inläggning i systemet, säger Lars Joelsson, på Telias presstjänst, till Telekomnyheterna.
Operatören räknar dock med att problemet ska vara löst på tisdag i nästa vecka.
TN: Har ni haft för bråttom att lansera den här tjänsten?
Hur mycket man än testkör och kontrollerar innan lansering så hittar man ändå saker efter lansering. Det viktiga är att vi försöker åtgärda dessa så snabbt som möjligt, precis som vi gör i det här fallet, säger Lars Joelsson.