Mobiloperatören 3 redovisar ett starkt tredje kvartal i år, där man förbättrar samtliga tal för den svenska verksamheten. Under kvartalet har antalet mobilkunder ökat med 65 000, jämfört med föregående kvartal.
Vi har en fortsatt stark kundtillväxt vilket i sin tur gör att omsättning och serviceintäkter fortsätter att öka bra. Samtidigt fortsätter vi att hålla hårt i våra kostnader för att kunna leverera ett bra ebitda-resultat, säger Nicholas Högberg, vd för 3 i Sverige, till Telekomnyheterna.
TN: Vad är det som ligger bakom den kraftiga ökningen av serviceintäkter? De ökade med närmare 16 procent i Sverige.
Dels beror det på att kundbasen ökar, men det är också resultatet av att vi får mer och mer betalt för mobildataanvändningen och att kunderna använder mer tjänster. Vi har satsat på att erbjuda våra kunder mer tjänster både från partners och egna tjänster, och det är en långsiktig satsning för oss.
TN: Tittar man på redovisat antal anställda så ökar de med 75 personer, var hittar vi de i organisationen?
Det är en siffra som avser både Sverige och Danmark. Vi i Sverige har bara anställt ett fåtal nya personer, det kan exempelvis handla om personal till kundservice i takt med att antalet kunder ökar, säger Nicholas Högberg.