Även om inte Allteles huvudägare Mark Hauschildt tog över som vd för bolaget förrän i mitten av september så tycks det ändå som om bolaget upplever en Hauschildt-effekt. Trots att Allteles omsättning försämras något, förbättras samtidigt de övriga siffrorna för bolaget under det tredje kvartalet.
Effektiv personlig service och en stark säljkultur är viktiga ledord för mig och under perioden har vi fortsatt att satsa på en utökning av egen säljkår samt att utveckla vår service och supportfunktioner. Dessa åtgärder är oerhört viktiga för att skapa högre kundnöjdhet samt organisk tillväxt och kommer därför vara kärnan i våra planer för 2015, skriver Mark Hauschildt i sitt vd ord i rapporten.
På privatsidan lyckas Alltele, trots färre kunder, öka sin omsättning med 6 miljoner kr, jämfört med motsvarande period förra året. Och man ser positivt på utvecklingen under nästa år, trots att man då drabbas av kraftigt ökade momsnivåer för sina privatkunder som faktureras från lågskatteländer i Europa.
Slutligen så får jag ständigt frågan om hur vi avser hantera den momseffekt som kommer uppstå per den 1.e januari 2015 när vår momssats ändras från 15 % till 25 %, och min kommentar här är att vi har en plan på plats för att hantera detta och vår målsättning är att fortsatt kunna förbättra vårt rörelseresultat under kommande år, skriver Mark Hauschildt.