NYHETSARKIVET
14 maj 2008 11:42
… och lanserar aggressivare prissättning på bredband
På måndag görs hela Nordisk Mobiltelefons abonnemangsstruktur på mobilt bredband om. Bolaget får helt plötsligt en prislista som är högst konkurrenskraftig gentemot 3G-operatörernas. Det i kombination med NMT:s goda täckning och höga överföringshastigheter även utanför tätorterna gör abonnemangen mycket attraktiva.

Samtidigt som abonnemangen görs om så lägger bolaget även över hela sin distribution på Brightpoint istället för att, som i dag, hantera hela logistiken själva.

Enligt uppgift är det Nordisk Mobiltelefons nyanställde försäljningschef Peter Simonsson som till stor del ligger bakom bolagets makeover på abonnemangs- och försäljningssidan.

– Tidigare har vårt erbjudande utgått från vad vi kan göra och exklusiviteten att vi har Sveriges bästa yttäckning. De nya erbjudandena är mer marknadsanpassade, säger Peter Simonsson till Telekomnyheterna.

Den nya storsatsningen omfattar bara Nordisk Mobiltelefons mobila bredbandstjänster. En stor publik lansering av mobiltelefoni väntas inte ske förrän i slutet av 2008.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108