Telia ökade antalet mobilkunder i Sverige med 157 000 under årets andra kvartal. Det är den högsta tillväxtsiffran som Telia har redovisat under ett kvartal, sett till den statistik som Telekomnyheterna har och som sträcker sig tillbaks till 2002. Telias tillväxt är också en viktig orsak till att den svenska mobilmarknaden som helhet redovisar sin högsta tillväxt någonsin enligt Telekomnyheternas statistik.
Telia står också för 48 procent av mobilmarknadens nettotillväxt under kvartalet. Hela tillväxten har kommit inom abonnemangsmarknaden, som har ökat med 162 000 kunder under kvartalet medan antalet kontantkortskunder har minskat med 5 000 hos Telia.
Arpu för Telias mobilkunder har sjunkit till 198 kr (20 kr Q2 2007) som helhet, till 302 kr (324 kr) för abonnemangskunderna och stigit till 84 kr (83 kr) för kontantkortskunderna. Mou har ökat till 198 minuter per användare och månad (181 min). Telias churn låg kvar på 13 procent.