Det är för att synliggöra att man nu är klara med sitt förändringsarbete med nya produkter, tjänster och kundhantering, som Com Hem i dag byter grafisk form. Det säger Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Com Hem, till Telekomnyheterna.
Anledningen till att det här sker i dag är för att Com Hem har förändrats. Vi har investerat kraftigt i vår infrastruktur, våra produkter och tjänster samt i vårt kundbemötande. Som ett resultat av detta har vi fått nöjdare kunder. Därför tycker vi att vi behöver ett nytt sätt att kommunicera som bättre avspeglar det nya Com Hem, säger han till Telekomnyheterna.
Com Hems tidigare logga lanserades 1999 och har inte förändrats sedan dess vilket är ganska ovanligt.
- Man brukar göra små förändringar av loggan löpande, men Com Hems tidigare logotyp har varit oförändrad i 17 år, säger Jonas Lundquist.
Den nya loggan finns i olika format där varianten med prickarna under Com Hem-texten är huvudformatet. Där den inte får plats kommer en variant med prickarna i en fyrkant att kunna användas och den varianten påminner en del om bolagets tidigare logga.
När det gäller Com Hems reklamikoner Judit & Judit så bekräftar Jonas Lundquist att de nu går i pension tills vidare.
Om en vecka kommer vi att lansera en ny kampanj utan Judit & Judit. Vi har haft en fantastisk tid med dem, men var sak har sin tid. De kommer alltid att vara en viktig del av Com Hem, säger han.