NYHETSARKIVET
11 apr 2016 11:57
Telia ska hjälpa Axstores med bättre kundupplevelse
Telia ska hjälpa Axstores, det vill säga kedjor som Åhléns, Kicks och Lagerhaus, med digitalisering till ett värde av 50 miljoner kr. Det meddelar Telia i dag.

Telia kommer leverera en nordisk molnbaserad och centraliserad kommunikationsplattform till Axstores som kopplar samman hela verksamheten i ett företagsnät (Datanet) och som tillgodoser hela koncernens behov av datatrafik och telefoni. Dessutom ingår en kontaktcenter-lösning som ska användas för att förbättra kundtjänst via telefon och på webben. Plattformen administreras centralt och ger Axstores centrala IT-avdelning en övergripande bild av hur koncernens digitala infrastruktur ser ut och mår. Axstores har också en dedikerad serviceingång tillgänglig 24/7.

”Plattformen tillgodoser hela koncernens behov av datatrafik och telefoni. Det handlar om en flerårig affär som kan komma att växa med fler tjänster”, skriver Telia i sitt pressmeddelande.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108