NYHETSARKIVET
18 apr 2016 12:16
Telia bjuder privatkunderna på mobildata för sociala media
Nu vrider Telia upp kriget om de svenska privatkunderna på mobilmarknaden. Detta genom att från och med i dag bjuda alla kunder med Dela- eller Komplett-abonnemang på mobildata som används till Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik.

– Vi ser att användandet av sociala medier växer supersnabbt och att de till stor del används för kommunikation och vi står för kommunikation. Därför känns det här som ett naturligt grepp för oss, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär, till Telekomnyheterna.

TN: Men att ge bort kommunikation har väl aldrig varit Telias affärsidé?

– Det här är inkluderat i abonnemanget och månadskostnaden. Vår affärsmodell är oförändrad, vi tar fortfarande betalt för mobilsurf, men släpper surfen fri i sociala medier, säger Jonas Hasselberg.

I sin marknadskommunikation säger Telia att kunderna måste lova att vara schyssta för att få del av erbjudandet, vilket bara är en marknadspaketering för bolaget.

– Vi kommer aldrig att monitorera hur våra kunder agerar på nätet, det här är ett positivt ställningstagande från vår sida, där vi arbetar aktivt med Friends för ett mer kärleksfullt internet, säger Jonas Hasselberg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108