NYHETSARKIVET
26 maj 2016 12:05
Så omorganiseras Tele2 Sverige under nya vd:n Samuel Skott
Redan en månad efter han började som vd för Tele2 Sverige har Samuel Skott nu presenterat en omorganisation som ska ge bolaget ett bättre kundfokus.

– Vi har haft en tydlig strategi med kundfokus och redan 2014 ändrade vi organisationen från affärsområdesindelning till funktionsindelning. Det jag gör nu är att förfina denna organisation ytterligare utifrån min tanke på hur jag vill att vi ska jobba, säger Samuel Skott till Telekomnyheterna.

I den nya organisationen skapas fyra kommersiella enheter där Communication and Marketing, som fortsatt kommer att fokusera på marknadsföring och kommunikation samt även kundrelationsarbetet, kommer att ledas av Åse Holmberg. Channel Operations, det vill säga alla kundmöten i exempelvis butik, kundservice och hos återförsäljare, kommer att ske under ledning av Susanne Holmström.

Därtill skapas de två nya enheterna Commercial Consumer och Commercial Business, som kommer att arbeta med produkt- och affärsledning under ledning av Henrik Lönnevi, respektive Pernilla Nissler.

TN: Innebär inte dessa två nya enheter att ni går tillbaks till affärsområdesorganisationen?

– Nej, snarare tar vi det bästa från två världar när vi skapar de här enheterna och får en tydligare kommersiell ledning och kundfokus, säger Samuel Skott.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108