NYHETSARKIVET
12 aug 2016 12:05
Qall Telecoms försäljning rasade efter kvalitetssatsning
Qall Telecoms satsning på att bygga upp en kvalitativ egen säljkår lyckades inte leva upp till förväntningarna under 2015. Det framgår av bolagets årsredovisning som har lämnats in till Bolagsverket. Under året sjönk koncernens omsättning till 100,2 miljoner kr (135,9 miljoner kr 2014). Rörelseresultatet sjönk samtidigt till -4,7 miljoner kr (11,6 miljoner kr) och resultatet efter finansiella poster till -8,6 miljoner kr (6,4 miljoner kr).

”Under 2015 har försäljningen inte levt upp till våra förväntningar. Qall underskattade hur tufft det var att bygga upp en kvalitativ egen säljkår med de högt ställda krav vi har på kundnöjdhet. Qall har under året valt att byta ut stora delar av ledningen på Qall. l augusti anställdes ny CFO och i november ny försäljningschef. Qall minskade kundstocken med ca 4000 abonnenter under året mot förväntat att vi skulle ha en lätt positiv trend”, skriver bolaget i sin förvaltningsberättelse och fortsätter lite längre ner:

”Qall har därför under 2015 tvingats till besparingar för att parera den minskade omsättningen. Under 2015 såg vi även över samtliga våra erbjudanden och säkerställde att produkten har en av marknadens bästa prissättningar och kvalitet. Qalls erbjudande är så pass attraktivt nu att kvalitetsmedvetna återförsäljare vill jobba med våra produkter.”
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108