NYHETSARKIVET
17 okt 2016 12:05
Här är de bästa och sämsta operatörerna i Norge och Finland
Telias lågprisvarumärke Chess är den operatör som har högst kundnöjdhet på den norska mobilmarknaden. Det visar Epsi:s kundnöjdhetsundersökningar för Norge och Finland.

På den norska privatmarknaden har Chess högst kundnöjdhet med 76,6, följt av One Call 74,4, Talkmore 74,0, Telia 70,3, Telenor 69,6 och Djuice med 67,2. På företagsmarknaden har Dipper högst kundnöjdhet med 72,4, följt av Telenor 67,0, Telia 65,2, Phonero 63,6 och ice.net med 60,5.

I Finland är Tele Finland den operatör som har fått bäst betyg på privatmarknaden, med 77,1 indexpoäng i kundnöjdhet. Man följs av Sonera på 76,7 och DNA på 75,4. På företagsmarknaden är det Elisa som har högst kundnöjdhet med 72,5, DNA med 71,8 och Sonera med 69,7.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108