NYHETSARKIVET
17 okt 2016 12:07
3 om jätteraset i SKI: Något som vi tar på största allvar
Mobiloperatören 3 står för ett av de största rasen i Svenskt Kvalitetsindex mätningar av telekombranschen någonsin när man i år tappar 9,5 indexenheter och går från ett nöjdhetsbetyg på 68,3 till 58,8. Det står klart sedan Svenskt Kvalitetsindex i dag presenterat resultatet för sin mätning av den svenska mobilmarknaden.

Framförallt är det bristande information i samband med tecknande av abonnemang samt dålig klagomålshantering som har gett 3 låga betyg, skriver Svenskt Kvalitetsindex.

– SKI-mätningens resultat för privatkunder var ingen rolig läsning och något som vi tar på största allvar. Att ha nöjda kunder är givetvis väldigt viktigt och något som har fullt fokus och som vi jobbar med väldigt mycket just nu. Sedan i somras har vi gjort en del förbättringar som vi ser redan har gett resultat men givetvis är det här ett arbete som tar tid och något vi jobbar med långsiktigt. Det är svårt för att oss att i dagsläget förklara varför resultatet sjunkit så mycket som det har gjort på konsumentsidan, vi kommer att behöva förstå detaljerna i rapporten för att få en fullständig bild och parallellt arbeta vidare med de förbättringar som vi redan har påbörjat, säger Johan Johansson, nytillträdd vd för 3 i Sverige, till Telekomnyheterna.

Det motsägelsefulla i undersökningens resultat är att 3 har förbättrat sin kundnöjdhet mest av alla på företagssidan.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108