NYHETSARKIVET
20 okt 2016 12:05
Ökat behov av mobildata lyfte Tele2s svenska försäljning
Tele2 ökade sina mobila tjänsteintäkter med 2 procent under det tredje kvartalet i år och ökade därmed både omsättning och resultat, jämfört med förra året.

Framförallt var det en kraftig ökning av top up-laddningar av mobildata som låg bakom ökningen av tjänsteintäkter. Men på resultatsidan börjar även bolagets besparingar inom ramen för Challenger-initiativet synas.

Tele2:s mobila ebitda-resultat ökade med 6 procent till 992 miljoner kr (938 miljoner kr Q3 2015). Detta tack vare högre intäkter, något lägre marknadsföringsspendering och lägre kundservicekostnader.

Under Q4 räknar operatören dock med större marknadsföringsinvesteringar.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108