Bredbandsbolagets satsning på en betalservice där kunderna kan få hjälp med alla möjliga dataproblem som inte har med Bredbandsbolagets ordinarie tjänster att göra har blivit en stor succé för bolaget. Det säger Georgi Ganev, tillträdande vd för Bredbandsbolaget, till Telekomnyheterna.
Trots att vi hittills inte har marknadsfört tjänsten har den blivit en succé både i antal samtal och när det gäller kundnöjdhet, säger Georgi Ganev.
Hur många samtal man får till Bredbandsexperten i Sverige vill han dock inte avslöja.
- Jag kan inte avslöja de svenska siffrorna just nu, men i Norge, där vi har hämtat konceptet, har man 12 000 samtal per månad. Vi inleder nu en marknadsföringskampanj samtidigt som vi öppnar tjänsten för alla, oavsett vilken operatör de har, och då hoppas vi givetvis att vi inte ska vara sämre i Sverige. Över 90 procent av kunderna är väldigt nöjda med den hjälp de får via Bredbandsexperten, säger Georgi Ganev.
Förutom att Bredbandsexperten kompletterar den egna kundtjänsten ger den även en intäkt. Kunderna betalar 19 kr per minut med ett maxbelopp på 285 kr per samtal. Om problemet inte identifieras betalar kunden dock ingenting.