NYHETSARKIVET
9 sep 2008 12:12
Com Hem: Trendbrott i kundtjänsten – ingen semesterdip i år
Ett prognosfel har gjort att Com Hem den senaste tiden har drabbats av långa telefonköer till kundtjänst. Bakgrunden till missen är att den årliga dip i antalet samtal, som normalt infinner sig under sommaren, i år har uteblivit.

– På ett sätt är det väldigt roligt att se att svenskarna har blivit så digitala under det senaste året. Men för vår del har det inneburit att vi har varit underbemannade, vilket vi nu är i slutfasen med att få åtgärdat. Hädanefter kommer vi att ha en helt linjär bemanning på kundtjänsten och inte planera för färre samtal under storhelger och semestrar, säger Krister Tånneryd, drift- och kundservicechef på Com Hem, till Telekomnyheterna.

En annan orsak till att det blivit långa väntetider i kundtjänsten är att Com Hem, mer än tidigare år har drabbats av olika elavbrott.

- Dels har det varit ovanligt många elfel, men det har också skett många elmätarbyten den här sommaren, vilket har drabbat vår drift. Ungefär 40 procent av våra avbrott beror på elnätsfel, säger Krister Tånneryd.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108