Efter en tid av ganska moderat kundtillväxt på mobilsidan har Telia åter fått fart på kundtillväxten och nyckeln till framgångarna är att man har hittat vad kunderna vill ha. Det säger Hélène Barnekow, vd för Telia Sverige, till Telekomnyheterna.
Under det andra kvartalet förra året gjorde vi en övergripande förändring av vårt produktutbud på mobilsidan, där vi anpassade oss bättre efter vad kunderna vill ha. Bland annat handlar det om det nya abonnemanget där fri tillgång till sociala media ingår. Nu ser vi på siffrorna att det har varit en mycket framgångsrik satsning som inte har handlat om prissänkningar utan om att vi har paketerat in vad kunderna vill ha, i abonnemangen, säger Hélène Barnekow.
Under det fjärde kvartalet förra året ökade Telia sitt totala antal mobilkunder med 77 000 varav 27 000 abonnemang var kopplade till M2M-tjänster. Antalet kontantkortskunder minskade under kvartalet med 55 000.