Bredband2 sammanfattar i dag det bästa året hittills med en tillväxt på 24 procent under helåret och närmare 28 procent bara under det fjärde kvartalet. Omsättningen under det fjärde kvartalet uppgick till 122,4 miljoner kr (95,7 miljoner kr).
Det finns många anledningar till vår framgång. En viktig del är marknadsavdelningens fokuserade arbete med att stärka varumärket via smarta marknadsaktiviteter. Vi ser en tydlig ökning av besökare till vår hemsida i kombination med ett ökat antal inkommande förfrågningar efter våra produkter och tjänster till både privat- och företagssidan. Synergieffekterna börjar synas i takt med att omsättningen ökar och kostnaderna minskar i relation till intäkterna, vilket över tid naturligtvis ger en högre rörelsemarginal. En annan avgörande faktor för vår framgång är vår relation med kunden. Vi lyssnar på kunden och är snabbare, effektivare, flexiblare och bättre än våra konkurrenter från första kontakten till leverans och löpande drift. Det är i mötet med våra kunder som den stora skillnaden mellan oss och våra konkurrenter ska
vara tydlig. Vår höga nivå på kvalitet och service är avgörande för möjligheten att bygga en långsiktig relation, och vi ska bli Nr.1 i
kundupplevelse. Vår interna uppföljning via systemet Bright fortsätter att visa positiva effekter i våra kunders upplevelse, säger Daniel Krook, vd för Bredband2, i en kommentar till rapporten.
Bredband2:s rörelseresultat ökade till 8,0 miljoner kr (5,3 miljoner kr) och resultatet efter skatt till 5,6 miljoner kr (4,1 miljoner kr), under kvartalet.