NYHETSARKIVET
20 feb 2017 11:29
3 omorganiserar i jakt på bättre försäljning och kundnöjdhet
Mobiloperatören 3 ska stärka sitt fokus på kunden och affären. Därför genomför man i dag en omorganisation som innebär att man skapar fyra affärsområden.

- Den nya organisationen är mer affärscentrerad än den tidigare som främst varit funktionscentrerad. I och med detta sätter vi kunden och affären i centrum med ett affärsområde för konsumentmarknad, ett för företagsmarknad, ett för Hallon och ett för nya affärer, säger Johan Johansson, vd för 3, till Telekomnyheterna.

Vad som ska rymmas inom ramarna för affärsområdet New Businesses vill Johan Johansson dock inte prata särskilt konkret om.

- Det är sånt som vi inte haft möjlighet att göra i dag. Till en början kan det komma att handla om olika partnerskap, tjänster och nya sätt att möta kunden på, säger han till Telekomnyheterna.

Ur 3s ledningsgrupp försvinner Olof Isestedt, direktör för affärsstöd, och Josefine Forssell, kundservicedirektör, som båda lämnar bolaget. Kalle Eliason fortsätter som marknadschef för konsumentaffären, en funktion som nu går in i konsumentaffärsområdet. Försäljningsdirektören Susanne de Boer har valt att lämna bolaget tidigare.


Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108