NYHETSARKIVET
21 feb 2017 12:24
Skanova ska minska dubbelanmälningar med informationsskyltar
Det är ofta de enkla lösningarna som är de bästa. Därför kommer Skanova nu att börja använda informationsskyltar ute på plats för att minska risken för dubbelanmälningar vid skador på nätet.

Skanova tar årligen emot runt 90 000 samtal från privatpersoner och företag som vill anmäla skador.

"Vi är givetvis glada för att allmänheten är flitig att kontakta oss när de ser påkörda teleskåp, nedfallna ledningar eller knäckta stolpar. Samtidigt blir det en del onödiga samtal", säger Johan Färemo, ledare för Skanova Nätcenter, i en kommentar.

Nu har Skanova nu tagit fram informationsskyltar, som ska hängas upp vid skador som inte kan åtgärdas vid första besöket. På så sätt vet allmänheten att åtgärd pågår och antalet dubbelanmälningar av skador kan minskas.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108