NYHETSARKIVET
22 feb 2017 11:33
Klagomål om nummerporteringar dominerar hos PTS
Klagomål om nummerfrågor, det vill säga framförallt nummerporteringar, var det vanligaste klagomålet hos PTS under förra året. Det konstaterar myndigheten när man nu har sammanställt de klagomål som kommit in under 2016.

De fem vanligaste klagomålen under året var:

• nummerfrågor
• avbrott
• otillbörlig marknadsföring
• tillgänglighet
• täckning

"För att marknaden för telefonitjänster ska fungera väl och för att alla ska kunna dra nytta av den konkurrens som finns är det viktigt att kunderna upplever det så enkelt som möjligt att byta operatör. Frågan om nummerportering är därför viktig för oss och vi kommer att följa utvecklingen av antalet klagomål på området", säger Ann-Sofie Eriksson Fahlgren, chef för enheten för konsumenträttigheter, i en kommentar.

Hela rapporten Konsumentklagomål på telefoni och bredband - Årsrapport 2016 finns att ladda hem här: http://www.pts.se/upload/Rapporter/Tele/2017/konsumentklagomal-telefoni-bredband-helar-2016.pdf
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108