Bara två och ett halvt år efter att Tele2 lanserade sitt senaste koncept, Tele2.0 lanserar man i dag sin nya identitet Power 2. Att man kommer med ett nytt koncept redan nu, är sannolikt framförallt resultatet av att man bytte byrå till Åkestam Holst i slutet av förra året.
När vi lanserade Tele2.0 bytte vi kanske inte koncept hela vägen eftersom fåret Frank var kvar en stund innan vi hamnade i någon form av vacuum. Nu vill vi driva transparens och lyfta fram att alla behöver lära i en värld under konstant förändring. Därav har vi även lanserat det nya reklamkonceptet School of Power, som handlar om en skola där man lär ut det digitala livets möjligheter. Där andra operatörer speglar nutiden i sin reklam ska vi vara mer framåtblickande och fortsätta ha glimten i ögat på klassiskt Tele2-manér, säger Samuel Skott, vd för Tele2 Sverige, till Telekomnyheterna.
Fåret Frank var med hos Tele2 i åtta år medan Small och Big Bill var med i sex år.