NYHETSARKIVET
8 okt 2008 12:28
3 börjar breddar privatsatsning till familjekunder
Efter fem år på marknaden har nu 3 börjat bredda sin målgrupp med ett familjepaket för mobiltelefoni. Tidigare har operatören främst vänt sig till ungdomar med olika paketeringar av musik och messagingtjänster.

– Den senaste tiden har vi lanserat tjänster som har riktats mot en mer mogen användargrupp, till exempel TV och mobilt bredband. Därmed har vår målgrupp breddats och gått uppåt i åldrarna. Det innebär att tajmingen nu känns rätt för en familjesatsning, säger Gina Azaric, privatmarknadschef på 3, till Telekomnyheterna.

Enligt Gina Azaric finns det även ett andra skäl till att satsningen på familjeabonnemang kommer nu.

– Vi har länge haft barnen och ungdomarna som kunder och nu tar vi steget mot att även få över resten av familjen till oss, säger Gina Azaric.

3 har familjepaket för två till fyra personer, men det paket som man främst marknadsför är det för fyra, som kostar 356 kr per månad. I det erbjudandet ingår fyra mobiler, fria samtal och sms inom familjen, fria samtal till ett fast nummer, fri Windows Live Messenger, kostnadskontroll och en positioneringstjänst för att hålla koll på familjemedlemmarna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108