TDC, som för ett år sedan sålde sin svenska verksamhet till Tele2, har nu åter gått in på den svenska marknaden. Denna gång via sin filmtjänst Blockbuster, som ska konkurrera med tjänster som Netflix och Viaplay.
Blockbuster har sedan 2014 varit danskarnas mest populära abonnemangsfria streamingtjänst, skriver bolaget i ett pressmeddelande från i går.
Vi startar i mindre skala och utvecklar löpande streamingtjänsten med fler filmtitlar. Vi kommer under hösten att lägga till de mest populära tv-serierna samt finnas tillgängliga på många fler plattformar. Inom två till tre år är vårt mål att var fjärde film som hyrs i Norden hyrs hos oss. Ett mål som förpliktigar, men vi vet att vi både fyller ett behov och kan göra succé om vi tillgängliggör det nyaste, bästa och bredaste innehållet på alla populära plattformar säger Casper Hald, vd för Blockbuster.
Blockbuster, som till att börja med enbart finns för webb-användning, lanserades i Sverige, Finland och Norge igår. Man lovar dock att den inom kort även finns för iOS, Android, AppleTV och Samsung Smart TV.