Tele2 har återigen börjat växa på SME-marknaden, men tappar å andra sidan försäljning på storföretagsmarknaden. Det framgår av operatörens kvartalsrapport som presenterades i dag.
Storföretagsmarknaden i Sverige har varit pressad länge och då är det svårt för oss att växa varje kvartal, jag är ändå nöjd med hur vi presterar på den marknaden, säger Samuel Skott, vd för Tele2 i Sverige.
När det gäller företagsmarknaden så ligger man på Tele2 före plan när det gäller integrationen av TDC. Bland annat är man redan helt klara med migrationen av TDC:s mobilkunder till det egna mobilnätet, något som bidrar stort till de hittills uppnådda integrationssynergierna om 72 miljoner kr.
Organisationsmässigt har vi också kommit långt i integrationsarbetet och har nu flyttat ihop hela verksamheten i vårt Kista-kontor, varvid vi har kunnat stänga ner TDC:s gamla huvudkontor i Häggvik, säger Samuel Skott.
På konsumentsidan är det framförallt Comviqs postpaid-abonnemang som driver tillväxten och framförallt är det datapaketeringar i storlekarna 5-15 GB som säljer bra.