NYHETSARKIVET
20 jul 2017 11:32
Trots 141 000 fler mobilkunder bara 4 Mkr mer i intäkter Q2 i år
Trots att Telia har ökat sin kundbas med 141 000 mobilkunder under det senaste året har intäkterna från mobilsidan bara ökat med 4 miljoner kr under Q2 i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det framgår av Telias kvartalsrapport i dag.

Jämfört med det andra kvartalet förra året har Telia i dag 269 000 fler abonnemang, samtidigt som man har förlorat 128 000 kontantkortskunder, vilket ger en ökning nettoökning med 141 000 kunder. Samtidigt redovisar operatören mobila serviceintäkter för kvartalet på 3 516 miljoner kr (3 512 miljoner kr det andra kvartalet 2016).

– Vi räknar med att intäkterna kommer att bli bättre under den resterande delen av året som ett resultat av de nya prisplaner som vi har sjösatt i början av sommaren, säger Johan Dennelind, vd och koncernchef för Telia, till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108