NYHETSARKIVET
14 okt 2008 12:15
60 procent av svenskarna har tittat på webb-TV under Q3
60 procent av alla 15-74-åringar i Sverige har tittat på webb-tv under det senaste kvartalet. Det visar statistik som Mediavision presenterade i går.

Störst andel användare finns bland unga killar i åldrarna 15-24 år, där 80 procent av gruppen har tittat på webb-tv någon gång under perioden juli-september.

”Webb-TV är en allt starkare medieform. Under ett par år har både utbud och efterfrågan vuxit mycket starkt. Både internationella aktörer, som Youtube, och svenska sajter lockar allt fler. Vi kan konstatera att webb-TV blir allt vanligare, men också allt viktigare, för konsumenten. Att själv få välja tid och plats ökar i betydelse. För medieaktörerna kommer detta med all sannolikhet att få än större påverkan framöver, när vi också kommer att vilja se rörlig bild i telefoner, handdatorer etc”, säger Marie Nilsson, vd på Mediavision, i ett pressmeddelande.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108