NYHETSARKIVET
31 okt 2008 12:06
… men Tele2 vill inte kommentera The Black Sheep
Mycket talar för att Tele2 kommer att lansera en ny produkt eller något liknande med namnet The Black Sheep den 5 november. Ett antal filmer som florerar på Internet visar hur några personer åker runt i Stockholm och projicerar texten ”Beware of the black sheep” på 3s, Telenors och TeliaSoneras huvudkontor. Dessutom målas fårklövar framför samma huvudkontors entréer.

Telekomnyheterna erfar att det är Tele2 som ligger bakom kampanjen, men ingen på bolaget vill kommentera någonting som har med The Black Sheep att göra.

– Jag vet inte vad det är för någonting, säger Thomas Ekman, chef för Tele2:s privatmarknad i Sverige, till Telekomnyheterna.

TN: Det ryktas att ni ska lägga ner Parlino och lansera The Black Sheep som en ersättningsprodukt. Stämmer det?

– Det kan jag inte kommentera, säger Thomas Ekman.

Här kan du se några av de filmer som är relaterade till den virala kampanj som producerats av The Viral Company, som på sin hemsida skryter med att de samarbetar med både Tele2 och Parlino:

http://www.theblacksheep.nu/001/
http://www.theblacksheep.nu/002/
http://www.theblacksheep.nu/004/
http://www.sheeptobechic.com/
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108