NYHETSARKIVET
3 nov 2008 12:18
SKI: Telekombranschen dålig på att ta hand om missnöjda kunder
De svenska telekomoperatörerna är sämre än många företag i andra branscher på att ta hand om sina missnöjda kunder. Det visar årets upplaga av Svenskt Kvalitetsindex.

– De svenska operatörerna har generellt sett blivit bättre på service gentemot sina kunder, men de är fortfarande mycket dåliga på att ta hand om sina missnöjda kunder, säger Johan Parmler, vd för SKI som gör de svenska kvalitetsundersökningarna, till Telekomnyheterna.

Enligt årets Kvalitetsindex så skiljer det för vissa operatörer upp till 20 procentenheter i snittbetyg mellan de kunder som har varit i kontakt med kundtjänst med klagomål och de som inte har varit i kontakt med kundtjänst.

– Normalt brukar kundtjänstens kontakt med kunderna vara ett gyllene tillfälle att vända kundens ilska till något positivt och även sälja på kunden ytterligare tjänster som denne kan ha nytta av, säger Johan Parmler.

Branscher som enligt Kvalitetsindex är framgångsrika med att ta hand om missnöjda kunder är banker, revisionsbyråer och energibranschen.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108